Odbudowa całej szczęki na implantach

17 kwietnia 2019 - Implantologia
Odbudowa całej szczęki na implantach

Implanty stworzyły szereg nowych możliwości dla osób, które mają ubytki w uzębieniu. Nie ma limitu co do użytej ilości implantów – tym sposobem można zrekonstruować całą szczękę. To spora szansa dla pacjentów, którzy, mimo różnych komplikacji, chcą cieszyć się pięknym uśmiechem.

Ubytki w uzębieniu nie zawsze są efektem nieprawidłowej higieny jamy ustnej. Wypadki losowe, a także choroby, mogą odbić swoje piętno na zębach. Dobrze jest być świadomym szans, które powstały w wyniku ciągłych badań.

Implanty to nie tylko wygląd – to także funkcjonalność. „Trzecie zęby” świetnie przejmują rolę naturalnych zębów, dzięki czemu pacjenci mogą wrócić do czerpania radości z ulubionych posiłków. Implantologia w dziedzinie stomatologii pojawiła się w II połowie XX. wieku – od tego czasu sukcesywnie rozwija się i staje się coraz bezpieczniejsza, efektywniejsza i łatwiej dostępna.

Proteza montowana na implantach

Proteza montowana na implantach stanowi alternatywę dla skupienia leczenia wyłącznie wokół implantów. Różnica wynika między innymi z ceny – na korzyść protez. Protezy montowane na implantach mają lepszą stabilizację od klasycznych protez. Mechanizm tego typu protez zapobiega na przykład przypadkowemu wypadnięciu „sztucznej szczęki”.

Do zastosowania protezy montowanej na implantach, konieczne jest wykonanie zabiegu implantacji. Ich ilość jest zależna od miejsca, w którym będą umieszczane. Z reguły ilość wszczepionych implantów waha się między 2 a 4.

Odbudowa całej szczęki

Pacjenci mają dwie drogi do tego, by odtworzyć całą szczękę. Jedną z nich jest wcześniej wspomniana proteza, która nie oferuje tak dużego poziomu stabilności jak implant, ale jednocześnie jest dużo lepszym rozwiązaniem, niż tradycyjna proteza. Plusem protezy montowanej na implantach jest cena – jest ona tańsza, niż leczenie z użyciem wyłącznie implantów.

Odbudowanie szczęki z pomocą implantów może wygenerować bardzo duży koszt, na który nie każdy może sobie pozwolić. Podejmując decyzję o sposobie leczenia, warto jest mieć na uwadze zalety wynikające z posiadania implantów. Raz wszczepione implanty z reguły wystarczają na całe życie. W przypadku implantów nie występuje problem resztek jedzenia wpadających pod strukturę protezy.

Jeśli budżet pozwala na rekonstrukcję ubytków w uzębieniu z użyciem implantów – zdecydowanie warto jest pozwolić sobie na ten luksus. W innym przypadku można wybrać słuszne zastępstwo w postaci protezy montowanej na implantach.