Leczenie kanałowe pod mikroskopem – na czym polega?

9 sierpnia 2019 - Endodoncja - Leczenie kanałowe
Leczenie kanałowe pod mikroskopem – na czym polega?

Rozwój stomatologii przyniósł pacjentom nowe rozwiązania, a starsze udoskonalił. Leczenie kanałowe pod mikroskopem to przykład dopracowania skutecznej metody leczenia, jednak niosącej za sobą pewne ryzyko niepowodzenia. Endodoncja pod mikroskopem pozwala na zredukowanie potencjalnego ryzyka niepowodzenia w postaci nawrotu choroby. Dowiedz się, czym jest leczenie kanałowe pod mikroskopem, a także kiedy zalecana jest endodoncja pod mikroskopem.

Na czym polega leczenie kanałowe pod mikroskopem?

Leczenie kanałowe pod mikroskopem to odmiana leczenia kanałowego, która w procedurach jest bardzo zbliżona do tradycyjnego leczenia kanałowego. Różnica wynika z tego, że leczenie kanałowe tradycyjne jest uboższe w sprzęt – a co za tym idzie, jego skuteczność może okazać się mniejsza. Wykorzystanie mikroskopu pozwala na dokładniejsze oczyszczenie kanałów korzeniowych, przez co endodoncja pod mikroskopem jest dużo skuteczniejsza, niż tradycyjna endodoncja.

Kiedy wskazane jest leczenie kanałowe pod mikroskopem?

Leczenie kanałowe pod mikroskopem wykazuje sporą skuteczność, dlatego warto jest je rozważyć. Wskazania do tego rodzaju leczenia są identyczne, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnego leczenia kanałowego. Jak wiadomo, leczenie kanałowe przeprowadza się w momencie, gdy próchnica, mocno rozwinięta, dotarła aż do miazgi zęba – w związku z czym trzeba usunąć miazgę z zęba, by zapobiec dalszemu niszczeniu zęba.

Zalety mikroskopu w endodoncji

Ten rodzaj leczenia kanałowego ma sporą zaletę względem tradycyjnej endodoncji. Zastosowanie mikroskopu w endodoncji pozwala na uzyskanie lepszych efektów, gdyż mikroskop pozwala endodoncie zagwarantować wyższą dokładność wykonania zabiegu.

W momencie, gdy wszystkie kanały zostaną dokładnie oczyszczone, nie zachodzi ryzyko, że choroba powróci. Dotyczy to samego faktu oczyszczenia kanałów, co jest głównym celem leczenia endodontycznego, ale także szukania kanałów do oczyszczenia. Tylko odpowiednie rozeznanie w zakresie ilości kanałów jest w stanie zapewnić, że leczenie endodontyczne przyniesie pożądany efekt.

Z pomocą mikroskopu endodonta jest w stanie znaleźć większą ilość kanałów – także tych o niestandardowej budowie, które ciężko jest dostrzec gołym okiem. To sprawia, że re-endo u większości pacjentów wykonujących leczenie endodontyczne nie jest konieczne. Warto jest rozważyć wykonanie leczenia kanałowego pod mikroskopem, gdyż jest ono dużo skuteczniejsze, niż tradycyjne leczenie.