Czy zabiegi endodontyczne są bolesne?

9 sierpnia 2019 - Endodoncja - Leczenie kanałowe
Czy zabiegi endodontyczne są bolesne?

Spore zaniedbania w jamie ustnej są powszechnie spotykane, a mogą dotknąć nawet i nas. Niestety, zbyt duże zaniedbania mogą prowadzić do rozwoju próchnicy, a co za tym idzie – skażenia miazgi zęba. W takim przypadku stosuje się leczenie kanałowe, by uratować ząb. Leczenie kanałowe jest trudnym zabiegiem, jednak specjaliści są w stanie sprawić, by przebiegł on możliwie efektywnie.

Pacjenci nie zawsze decydują się na leczenie kanałowe i wolą na przykład wyrwać zęba, gdyż boją się bólu. Dowiedz się, czy endodoncja to zabieg bolesny i czy leczenie kanałowe jest zabiegiem, którego należy się bać.

Czy leczenie kanałowe boli?

Leczenie kanałowe jest zabiegiem, mającym na celu usunąć skażoną miazgę z zęba. Leczenie kanałowe to zabieg, którego głównym zadaniem jest zapewnienie, że ząb będzie mógł nadal pozostać w zębodole, nawet mimo zniszczeń zdobytych w trakcie rozwoju choroby.

Odpowiednio wykonane leczenie kanałowe będzie w stanie zagwarantować, że nie dojdzie do nawrotu choroby, a ząb nadal będzie mógł pozostać na swoim miejscu – będzie można wykorzystać go do dalszej odbudowy protetycznej.

Pacjenci nie wiedzą, czy leczenie kanałowe sprawi im ból. Najczęściej zaniechane leczenie kanałowe wynika z niewiedzy pacjenta, dotyczącej tego procesu, jak on wygląda, jakie bodźce odczuwa się po drodze i jakie skutki uboczne leczenie kanałowe powoduje po zabiegu.

Faktem jest, że leczenie kanałowe mogłoby sprawić ból w trakcie zabiegu. Z tego powodu endodoncja jest przeprowadzana w ramach znieczulenia miejscowego; pacjenci mogą także zdecydować się na znieczulenie ogólne (narkozę). Leczenie kanałowe jest bolesne ze względu na usuwanie żywej miazgi – to jest powodem bólu.

Dolegliwości po zabiegu endodontycznym

Endodoncja, nazywana potocznie jako leczenie kanałowe, to zabieg, który, ze względu na użyte znieczulenie, nie powoduje dużego bólu czy dyskomfortu. Niestety, po zabiegu znieczulenie traci swoje właściwości, a wtedy pojawia się spory ból. Ból zęba po zabiegu, nazywanym endodoncją, może przeciągać się nawet do trzech tygodni. Endodoncja powoduje ból, który jest silny, jednak stopniowo powinien on tracić na mocy. Jeśli tak się nie stanie, warto skontaktować się z lekarzem.

Endodoncja mocno ingeruje w strukturę zęba, co jest główną przyczyną bólu. Endodoncja wymaga ingerencji, która powoduje podrażnienie tkanek, przez co przez pewien czas pacjent będzie zmagać się z bólem. Na szczęście, można go neutralizować na różne sposoby – warto jest zapytać stomatologa, które z nich okażą się skuteczne w naszym przypadku.